\
Budowanie wartości witryny
Wartość strony internetowej opiera się głównie o statystyki SEO. Im lepiej strona widziana przez wyszukiwarki tym jej wartość jest wyższa. Dawniej wartość witryny a raczej jej mniej więcej widziana ocena była kreowana przez Page Rank. Jednak Google które jest właścicielem tego wskaźnika, zablokował dalsze jego aktualizowanie w stosunku do nowych witryn. Powoduje to brak spójnego wyznacznika wartości względnej witryny która była wydawana do tej pory na szeregu czynników które były brane pod uwagę. Wyszukiwarka Google jest w posiadaniu odpowiedniego zaplecza do wydawania takich opinii dlatego wszyscy podporządkowali się temu dyktatowi.
My w celu zwiększenia wartości naszej witryny, postanowiliśmy wymienić linki wychodzące z każdej podstrony (np. w stopce) na linki wychodzące tylko z jednej podstrony. Do niedawna posiadaliśmy w stopce kilka linków wychodzących które powtarzały się na każdej podstronie. Od jakiegoś czasu, stopniowo eliminowaliśmy kolejne linki wychodzące. Do tego celu zastosowaliśmy pewien wybieg. Linki które do tej pory były zamieszczone w stopce były dla nas ważne ale ich konstrukcja względem zasad SEO była obciążeniem dla naszej strony. Dlatego skonsultowaliśmy się z specjalistą SEO Krzysztof Wolski który opracował dla nas odpowiednią metodę zastąpienia obecnej konstrukcji znacznie bardziej wydajną.
Jak wyglądały prace nad zmianami ?
Nasz konsultant, specjalista SEO Krzysztof Wolski z Stowarzyszenia SEO, przeprowadził audyt pod kontem obciążeń witryny. W tym procesie zostały wytypowane linki które wychodzą tylko z jednej podstrony oraz takie które są wielokrotnie powtórzone na wszystkich podstronach. Następnie przeprowadziliśmy analizę potrzeb związanych z wytypowanymi linkami oraz opracowaliśmy metodę eliminacji zbędnych obciążeń bez utraty powiązań z stronami do których prowadziły linki. Linki które były wielokrotnie dublowane na każdej podstronie zostały przekierowane na specjalnie stworzone podstrony. Dopiero z tych podstron wychodzi link wychodzący.
Na przeprowadzonej operacji zyskały obie strony. Z jednej, witryny do których prowadziły linki z każdej podstrony, były jedynie linkiem bez treści towarzyszącej, wychodzącym głównie ze stopki każdej podstrony. Takie linki otrzymują najniższą wartość względem SEO. Dlatego zostały stworzone dla każdego linku wychodzącego osobne podstrony które linkują tylko do jednego miejsca jednocześnie. W ten sposób nasza witryna WiarygodnaFirma.pl zwiększyła wartość gdyż linki wychodzące seryjnie zostały zamienione na linki wewnętrzne prowadzące do konkretnych podstron wypełnionych unikalną treścią o długości od 3 do 5 tysięcy znaków.
Zaprowadzone zmiany podwyższyły wycenę SEO naszej witryny a tym samym ułatwiło nam pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania. Dalsze dodawanie treści będzie teraz efektywnie podwyższać merytoryczną wartość całego portalu. Witryny pozbawione obciążeń są łatwiejsze w umieszczaniu w wysokich notach rankingów wyszukiwarek.